Cultural Issues Of Social Networks, Their Principles And Values In Social Inclusion
DOI:
https://doi.org/10.21710/rch.v11i0.166Keywords:
Social networks at internet. Educational technologies. Organization Culture. Social Inclusion.Abstract
This article aims to show the importance of a samba school for the local community (inrelation to social inclusion and redemption of human values), reflect on the application of thislearning created at community to a (organization) and discuss the role of people inorganizational and cultural strengthening in a social networking environment. It also showshow the use of information technology and communication (ITC) can contribute to theevolution of educational scenario of those communities. The scientific method for this is casestudy, using Delphi technique, where the main community stakeholders are interviewed. Care,respect and consideration for the people who are part of the community are important factorsin these social communities. The learning generated by the community and their leaders’effort are determining for them. ITC can help this learning.References
BARRETT. Richard. Criando uma organização dirigida por valores. Uma abordagem sistêmica para a transformação cultural. São Paulo: Antakanara: Prolíbera Editora, 2009.
BARRETT, Richard. Values Center. Disponível em: <http://www.valuescentre.com/resources/?sec=articles>. Acesso em: 20 abr. 2012.
BARRETT, Richard. What Motivates Employees? A new look at employee engagement and culture risk. Values Center. Disponível em: <http://www.valuescentre.com/uploads/2013-08-05/What%20Motivates%20Employees.pdf>. Acesso em: 20 abr. 2012.
BELO, Vanir de Lima. O enredo do carnal nos enredos da Dinâmica territorial das escolas de em São Paulo. 2008. 228f. Dissertação (mestrado em Geografia Humana) – Curso de Pós-Graduação em Geografia Humana, Universidade de São Paulo - USP, São Paulo.
CASTELLS, Manoel. A sociedade em rede. A era da informação econômica, sociedade e cultura. São Paulo: Paz e Terra, 2002.
EBOLI, Marisa. Educação corporativa no Brasil. Mitos e verdades. 3. ed. São Paulo: Gente, 2004.
FRANGIOTTI, Nanci. O espaço do carnaval na periferia da cidade de São Paulo. 2007. 125f. dissertação (mestrado em Geografia) – Curso de Pós-Graduação em Geografia, Universidade De São Paulo – USP, São Paulo.
HAIR JR., Joseph F.; BABIN, Barry; MONEY, Arthur H.; SAMOUEL, Phillip. Fundamentos de métodos de pesquisa em administração. 1. ed. Porto Alegre: Bookman, 2005.
MINTZBERG, Henry et al. O processo da estratégia. Conceitos, contextos e casos selecionados. Tradução de Luciana de Oliveira da Rocha. 4. ed. Porto Alegre: Bookman, 2006.
MIRANDA, Gina M.H. ROCHA, Marília Valério. A Tecnologia na elaboração de materiais didáticos. Revista Inovação Tecnológica, São Paulo, v. 3, n. 1, p.80-85, jan./jun. 2013. ISSN 2179-2895.
MOORE, Michael; KEARSLEY, Greg. Educação a distância. Uma visão integrada. 1. ed. São Paulo: Thomson, 2007.
MORIN, Edgar. Ciência com consciência. 11. ed. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil 2008.
PALMISANO, Angelo; MARIANO, Jefferson; PEREIRA, Raquel da Silva. Inovações tecnológicas: Influências na organização do trabalho. Revista Inovação Tecnológica, São Paulo, v. 2, n. 2, p. 102114, jul./dez. 2012 ISSN 21792895.
POBLACIÓN, Dinah Aguiar. Redes sociais e colaborativas em informação científica. 1. ed. São Paulo: Angellara, 2009.
TEIXEIRA, Maria Luisa Mendes. Valores humanos & gestão. Novas perspectivas. São Paulo: Saraiva, 2008.
TEIXEIRA, A. Universidades corporativas x educação corporativa: o desenvolvimento do aprendizado contínuo. Rio de Janeiro: Qualitymark, 2001.
VILA MARIA, Unidos. Histórico do Carnaval. Disponível em: <http://www.unidosdevilamaria.com.br/index.htm> . Acesso em: 10 set. 2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Revista CientÃfica Hermes - FIPEN
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.