Educommunication in Educational management in creative projects corporate - a case study in distance education.

Authors

  • Felipe Chibas Ortiz USP - Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.21710/rch.v6i0.120

Keywords:

educomunicação, gestão educacional, criatividade, gestão da comunicação, educação à distância, gestão de projetos, NTICs

Abstract

The present article introduces the concept of Educational Management Creative networking in comparison to Traditional Educational Administration. It demonstrates the importance of applying project management approach in education. It shows the points of contact between the creative Educational Management and Educomunication, displaying that the first can be operationalized through the second. It is common when dealing with studies on Educomunication to find frequent allusions to children and adolescents education. On the other hand it is less frequent to find this issue in adult education in corporate environment - the focus of this work. Moreover this paper also describes a case study that comparers the pedagogical results obtained in a Distance Education (DE) course with the results from a traditional course at company called Perfectu. The first one used an Educomunication perspective and the latter, a traditional one.  The results suggest that the use of perspective allows educomunicacional best dividends

Author Biography

Felipe Chibas Ortiz, USP - Universidade de São Paulo

Consultor, psicólogo pela Universidade de Havana, Cuba, mestre e doutor pela USP em temas de Comunicação Organizacional, Relações Públicas e Marketing, especialista em Marketing Direto pela Universidade Alcalá de Henares, Espanha. Palestrante e professor convidado em diversos congressos nacionais e internacionais, assim como em universidades.

É autor de 11 livros publicados em Cuba, Brasil, Espanha, Canadá e México, assim como de 11 textos didáticos publicados em Brasil e sócio-diretor da Perfectu Gerenciamento Empresarial, empresa de consultoria que integra o grupo multinacional espanhol de Consultoria e Formação Empresarial Global Estrategias, presente em 15 países de quatro continentes. Expert em campanhas de Marketing digital, Mídias sociais e estratégias e-learning, Preside o comitê organizador de vários eventos internacionais como o de Culturas Irmãs e Cultura, Comunicação, Marketing e Comunidade.

Foi professor da pós-graduação da Universidade do Grande ABC e no projeto de mestrado de Gestão educacional em redes, pesquisador da FUNADESP e colunista sobre temas de gestão em várias revistas de segmento.  É professor da pósgraduação das Faculdades Carlos Drummond de Andrade.

Coordena o curso 390 horas na Internet de Gestão de Excelência na Saúde.

Coordena eventos internacionais como o de Cultura, Comunicação, ?Marketing e Comunidade, realizado em Havana Cuba em 2013.

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Published

2013-06-16

How to Cite

Ortiz, F. C. (2013). Educommunication in Educational management in creative projects corporate - a case study in distance education. Revista Cientí­fica Hermes, 6. https://doi.org/10.21710/rch.v6i0.120

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