Redesigning interlocution between an information system and ethics: a study in an exploration company of auto parts.
DOI:
https://doi.org/10.21710/rch.v8i0.77Keywords:
Ethics, Consumer, Organization, Information Systems and profitability.Abstract
This study has a quantitative approach that allowed a descriptive analysis of the dataconcerning the ethical attitudes in the organizations, which also propitiated a critical analysisof the information systems in an organization’s routine of an automotive parts manufacturer.This way, a research was carried through in order to verify the posture of the companiestowards customers and consumers when recouping imperfections. Information collection andanalyses were made with use of a questionnaire answered by consumers and managers of acompany of an automotive parts manufacturer and they allowed to understand the problems that the companies still face in terms of the absence of the ethical posture regarding themarket and the gaps in the information systems in relation to the imperfections andcomplaints.References
Brown, M.T. 1990. Working Ethics. Ntal. Book Network,
Drucker, P.F. 1999. Administrando para o futuro: os anos 90 e a virada do século. Pioneira, São Paulo.
Figueiredo, P.N. 2003. Aprendizagem Tecnológica e Performance Competitiva. Editora FGV, Rio de Janeiro.
Fleury, M.T.L. 2002. As Pessoas na Organização. Gente, São Paulo.
Fleury, M.T.L. & Oliveira Júnior, M.M. 2002. Aprendizagem e gestão do conhecimento. In:Fleury, M.T.L. (Org), As Pessoas na Organização. Gente, São Paulo.
Kotler, P. 2000. Administração de Marketing. Prentice Hall, São Paulo.
Kotler, P. & Armstrong, G. 2006. Princípios de Marketing. Prentice Hall, São Paulo.
Nonaka, I. & Takeuchi, H. 1997. Criação de conhecimento na empresa: como as empresas japonesas geram a dinâmica da inovação. Rio de Janeiro: Campus, 358p, 1997.
Platão. 2003. A República. Martin Claret, São Paulo.
Russel, P. 1995. O despertar da Terra: o cérebro global. Cultrix, São Paulo.
Severiano Filho, C. 1995. O enfoque vetorial da produtividade em um sistema de avaliação para a manufatura avançada da indústria de alimentos. Tese de doutorado, Florianópolis.
Silva, J.U. 2008. Gestão das Relações Econômicas Internacionais. Cengage, São Paulo.
Silva, J.U. 2009. Consciência e Desenvolvimento Sustentável nas Organizações. Elsevier, Rio de Janeiro.
Srour, R.H. 2008. Poder, Cultura e Ética nas Organizações. Elsevier, Rio de Janeiro.
Terra, J.C.C. & Gordon, C. 2011. Portais Corporativos: a revolução na Gestão do Conhecimento. Ed. Negócio, São Paulo.
Vasconcelos, M.C.R.L. 2000. Cooperação universidade/empresa na pós-graduação: contribuição para a aprendizagem, a gestão do conhecimento e a inovação na indústria mineira. Tese de doutorado, Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Revista CientÃfica Hermes - FIPEN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.